E-ticaretin baş döndürücü büyüme hızı

E-ticaretin baş döndürücü büyüme hızı

Ülkemizde e-ticaret pazarı hızla büyüyor ve yakın bir gelecekte de yalnızca ülke çapında değil, dünya çapında daha da önemli bir konuma ulaşacak gibi görünüyor.

Türkiye’de satın alma gücünün artarak Avrupa seviyesine ulaşması ve buna bağlı olarak kişisel harcamaların artması, e-ticaretin büyümesinde önemli bir etken. Fakat yine de, Türkiye’de e-ticaret pazarının büyümesinin en önemli nedenlerinin başında, yaygın internet kullanımını olduğunu söylenebilir.

Türkiye’deki 36 milyon internet kullanıcısının çok büyük bir kısmının kredi kartı kullanıcısı olması, e-ticaretin büyümesine katkı sağlayan diğer önemli bir faktör olarak göze çarpıyor.

İşte Türkiye’nin e-ticaret karnesi…

Türkiye’de ortalama e-ticaret harcaması 510 TL

Türkiye’de bugün 36 milyon kişi internet kullanıyor ve bu nüfusun yaklaşık yüzde 47’sine denk geliyor. Ülkemizde, internet kullananların 10 milyonu internetten en azından bir kez satın alma gerçekleştirmiş ve bu kullanıcıların ortalama e-ticaret harcamaları yaklaşık 510 TL’ye ulaştı.

Türkiye, Avrupa ortalamasına eriştiği taktirde; Türkiye’de 48 milyon internet kullanıcısı olacak. Bunların 31 milyonunu online alışveriş yapar hale gelecek ve ortalama harcamaların ise 1.600 TL seviyesine ulaşacak.

2016 yılı beklentilerine bakacak olursak Türkiye’nin internet kullanıcısı sayısında 42 milyona, internetten alışveriş yapanların sayısında ise 16 milyona ulaşacağı ön görülüyor. Ortalama alışveriş tutarları ise 600 TL sınırına dayanacak.

2008 yılında dünyadaki e-ticaret hacmi 862,2 milyar TL, Türkiye’de ise 4,5 milyar TL idi. Bu tarihten sonra dünyada e-ticaret yıllık yüzde 18,7 büyüme gösterdi. Türkiye’de ise büyüme oranı dünya ortalamasını ikiye katlayarak yüzde 35 seviyesinde gözlendi. 2016’ya kadar e-ticaretin her yıl yüzde 16,8 büyümeye devam edeceği tahmin ediliyor.

Online alışverişlerde kredi kartı kullanım oranı yüzde 88’e ulaştı

Online alışverişlerde müşterilerin yüzde  88’i kredi kartı ile ödeme yaparken, yüzde 4’ü ise banka kartı tercih ediyor. Online ödemelerini havale/EFT ve mobil ödeme ile yapanların her ikisinin de oranı yüzde 1’er olarak dağılıyor. Online alışveriş yapanların yüzde 6’sı ise satın aldıklarının ücretini kapıda ödemeyi tercih ediyor.

Türkiye’de e-ticaret baş döndürü bir hızda büyümeyüyor ve daha çok büyüme potansiyeline sahip. Siz de vakit geçirmeden e-ticaretin fırsatlarla dolu dünyasına girmek için, Tescilli Internet E-Ticaret ile tanışın ve kazanmaya hemen başlayın…